Video Gangnam Sytle bakal Cecah 1 Billion




Gangnam Sytle siapa yang tidak tahu..Dikatakan seluruh dunia terkena demam Gangnam Style ini.Fenomena ini dilakukan oleh seorang rakyat Korea yang bernama Park Jae-sang atau lebih dikenali PSY...Di samping demam K-Pop yang sedang melanda di asia..Lagu ini telah diterbit dan meningkat naik dan terkenal seluruh dunia..



Telah banyak video (COVER) telah dilakukan oleh seluruh negara yang ada di dunia..Lagu ini terkenal dengan gaya tarian menunggang kuda yang telah merebak sampai ke Eropah dan Amerika.Selain itu, PSY juga telah di jemput ke "event" di Eropah seperti MTV Music Award dan lain-lain lagi.

Pada bulan lepas Video Gangnam Style ini telah menandingi lagu Baby oleh Justin Biebier viewer video di You Tube terbanyak..Dalam masa 5 bulan sahaja video Gangnam Style ini telah mencecah 957,679,673 view..Mungkin hanya beberapa bulan sahaja atau dalam masa sebulan sahaja viewer akan mencecah 1,000,000,000 viewer dan menjadi rekod dunia.

Demam tarian Gangnam Style ini tidak dapat di bendung lagi kerana diterima seluruh dunia malah menjadi pilihan orang ramai..

Apapun syabas di ucapkan ke PSY kerana mencetus satu fenomena yang besar pada masa kini..

Park Jae-sang(PSY)


0 comments:

Post a Comment